Јами дистрикт

Home / Јами дистрикт
Јами дистрикт
Јами дистрикт

Јами дистрикт

 

ЈАМИ ДИСТРИКТ

Документарна позоришна представа о најстаријој нацији на свету!

Режија: Кокан Младеновић

Изведбени текст: Милена Богавац Оригинална музика: Марко Грубић Костим: Ивана Несторовић

Глуме: Исидора Симијоновиц, Јелена Граовац, Нина Нешковић

Музику изводи група Врооом: Јамал ал Кисwани, Марко Грубић

Наратор: Немања Драгаш

Организација: Немања Драгаш

Представа се реализује уз подршку СОКОЈ-а

Нације производе ратове и ратови производе нације.

Ко је први почео? Доказаће се!

Нација која докаже да је еволуирала директно из мајмуна, добија наградну вожњу у луна-парку историје. Укључите се! У Јами Дистрикту има места за све!

ЈАМИ ДИСТРИКТ је позоришна представа која проблематизује питања нације и националних држава, у хи-теч свету 21. века. Полазећи од чињенице да је нација конструкт и појам измишљен у 19. веку, ова представа поставља питање: како је деветнаестовековном изуму пошло за руком да изгледа као да био ту од увек?

Да ли су нам, у ери интернета, вештачке интелигенције и савремене медицине, још увек потребне старе,  “добре” нације? Шта ће сменити нације и националне државе?

И ко је гори: нације или корпорације?

До краја 21. века, очекује се да ће већину интелектуалних и физичких послова обављати роботи. Да ли ће роботи имати националну свест? Да ли ће бити робо-родољуби и робо-патриоте? Да ли ће идеја нације завршити на сметлишту историје, или ће тамо завршити они који у њу верују? Да ли ћемо у 22. век ући у ципелама из 19. века? И да ли нас жуљују те разгажене ципеле? Оне одавно нису лепе. А да ли су удобне?

ЈАМИ ДИСТРИКТ је представа која се, у форми лажног документарца, базира на (измишљеном), али могућем догађају.

У селу Јамена, на тромеђи Србије, Хрватске и Босне и Херцеговине, научници су – најсавременијим средствима (која укључују сателитско снимање земљине коре, специјалним камерама са инфра-црвеним и ренгентским зрацима) открили најстарије палеолитско насеље у историји човечанства. Откриће је значајно јер помера научна сазнања о почетку развоја људске врсте стотинама хиљада година уназад: хомо сапиенси су битно старији него што се до сада мислило.

Ово револуционарно откриће, од значаја је за читаво човечанство, али се за њега посебно интересују Срби, Хрвати и Бошњаци, будући да се праисторијска Јамена, налази на територији све три државе. Будући да свака држава покушава да га присвоји, почиње низ апсурдних теорија, о томе који је народ старији и коме припада древна Јамена. Теорије воде све три нације у рат, а у рат се укључују и све светске силе, на различитим странама. Праисторијска Јамена бива уништена… а број жртава већи од 150 000.

Тада наступа мир и трајно решење за Јамену: она постаје дистрикт под међународним протекторатом, а транснационалне компаније, улажу новац у то да се на простору Јамене, отвори највећи научно-забавни парк на свету. Сви преживели становници села Јамена (има их око стотину) добијају посао: у овом парку, они ће за туристе, глумити древне Јаменце. Сви добијају костиме неандерталаца и плате, а међународна заједница с поносом истиче како је стопа незапослености у Јамени – нула. Све три нације сада су спуштене на ниво палеолитских људи, у служби крупног капитала.

Прича показује колико су националне поделе бесмислене, у XXИ веку –  када услед галопирајућег развоја науке и технологије, светом одавно владају транснационалне компаније и када 1% човечанства поседује 46% светског богатства. Идеја о нацији, пласира нам се као нешто на шта треба да будемо поносни, а заправо је феномен који понижава наше људско достојанство.

По својој форми, представа је фрагментарна и постмодерна, а њен важан део чини видео рад, састављен од различитих секвенци које подржавају форму лажног документарца, као и жива изведба оригиналне музике групе ВРОООМ. У видеу су наховане изјаве различитих политичара, доносилаца одлука и властодржаца, а како би све изгледало што уверљивије, ту су и лажна издања националних дневника и других информативних емисија.

 

Од премијерног извођења 24. марта ове године, доновембра 2017. године представа је одиграна двадесет два пута, а у најави је још десетак до краја 2017. године. Представа је била или ће бити део селекције знацајних фестивала попут ..Миксер феста” у Београду; ,,Дана сатире Фадила  Хаџића” у Загребу (Хрватска); ,,Охридског лета” (Македонија); ,,Полетнег феста” у Копру (Словенија); ,,Пургаториа” у Тивту (Црна Гора);  “Тхеалтер феста” у Сегедину (Мађарска);  “Интенатионал Данубе Тхеатрес феста” (Гиургиу, Румунија), ,,Бориних позоришних дана” у Врању (Србија); ,,Заплета” у Бања луци (Република Српска, БИХ); ,,Дана Јурислава Кореница” у Сарајеву (Босна и Херцеговина) и других.

 

Датум играња