NAZAD NA SADRZAJ  > > >
S C E N A : časopis za pozorišnu umetnost
Novi Sad, 2005. broj 2-3 godina XLI april-septembar YU ISSN 0036-5734

50. STERIJINO POZORJE
N A G R A Đ E N I

 

STERIJINA NAGRADA ZA NAROČITE ZASLUGE NA UNAPREĐENJU POZORIŠNE UMETNOSTI I KULTURE
EGON SAVIN, reditelj, Beograd
MIRJANA MIOČINOVIĆ, teatrolog, Beograd
VLADIMIR MARENIĆ, scenograf, Beograd
MILENA ZUPANČIČ, glumica, Ljubljana (Slovenija)
GORAN STEFANOVSKI, dramski pisac, Skoplje (Makedonija)

STERIJINE NAGRADE

Žiri 50. Sterijinog pozorja, u sastavu - Isidora ŽEBELJAN, kompozitor, Beograd (predsednik), Radivoje DINULOVIĆ, arhitekta, profesor, Beograd, Gordana ĐURĐEVIĆ-DIMIĆ, glumica, Novi Sad, Dino MUSTAFIĆ, reditelj, dramaturg, Sarajevo (Bosna i Hercegovina), Veljko RADOVIĆ, dramski pisac, profesor, Beograd - video je od 26. maja do 3. juna 2005. godine osam predstava u takmičenju za Sterijine nagrade. Na završnoj sednici, održanoj 3. juna 2005, Žiri je doneo ODLUKU

Specijalna Sterijina nagrada za adaptaciju i postavku - EGON SAVIN i JELENA POPADIĆ za predstavu SVINJSKI OTAC Aleksandra Popovića, režija Egon Savin, Kruševačko pozorište. Odluka je doneta jednoglasno.
Sterijina nagrada za originalnu scensku muziku - ZORAN ERIĆ i VLADIMIR PEJKOVIĆ za muziku u predstavi SMRTONOSNA MOTORISTIKA Aleksandra Popovića, režija Egon Savin, Atelje 212 Beograd. Odluka je doneta većinom glasova.
Sterijina nagrada za kostimografsko ostvarenje - ANGELINA ATLAGIĆ za kostime u predstavi NEDOZVANI Momčila Nastasijevića, režija Jovan Ćirilov, Centar za kulturnu dekontaminaciju, Beograd. Odluka je doneta većinom glasova.
Sterijina nagrada za scenografsko ostvarenje - TOMAS DRAJSIGAKER za scenografiju u predstavi GOD SAVE AMERICA Biljane Srbljanović, Akademietheater am Burgtheater, Beč (Austrija). Odluka je doneta većinom glasova.

Sterijina nagrada za glumačko ostvarenje:
NEBOJŠA GLOGOVAC za ulogu Ivana u predstavi HADERSFILD Uglješe Šajtinca, režija Aleks Čizholm, Jugoslovensko dramsko pozorište Beograd. Odluka je doneta jednoglasno.
REGINA FRIČ za ulogu Mafi u predstavi GOD SAVE AMERICA Biljane Srbljanović, Akademietheater am Burgtheater, Beč (Austrija). Odluka je doneta jednoglasno.
GORAN ŠUŠLJIK za ulogu Raše u predstavi HADERSFILD Uglješe Šajtinca, režija Aleks Čizholm, Jugoslovensko dramsko pozorište Beograd. Odluka je doneta jednoglasno.
MIHAILO JANKETIĆ za ulogu Čika Dragog u predstavi SMRTONOSNA MOTORISTIKA Aleksandra Popovića, režija Egon Savin, Atelje 212 Beograd. Odluka je doneta jednoglasno.
Sterijina nagrada za režiju - KARIN BAJER za režiju predstave GOD SAVE AMERICA Biljane Srbljanović, Akademietheater am Burgtheater, Beč (Austrija). Odluka je doneta većinom glasova.
Sterijina nagrada za tekst savremene drame - HADERSFILD UGLJEŠE ŠAJTINCA, režija Aleks Čizholm, Jugoslovensko dramsko pozorište Beograd. Odluka je doneta većinom glasova.
Sterijina nagrada za najbolju predstavu - nije dodeljena.

Nagrada iz Fonda "Darinka Dara Čalenić" za najbolju mladu glumicu i najboljeg mladog glumca
DUBRAVKA KOVJANIĆ za ulogu Duke Sujić u predstavi SVINJSKI OTAC Aleksandra Popovića, režija Egon Savin, Kruševačko pozorište. Odluka je doneta jednoglasno.
NEBOJŠA MILOVANOVIĆ za ulogu Steve Vasiljevića u predstavi SVINJSKI OTAC Aleksandra Popovića, režija Egon Savin, Kruševačko pozorište. Odluka je doneta jednoglasno.

OSTALE STERIJINE NAGRADE

Sterijina nagrada Okruglog stola 50. Sterijinog pozorja za najbolju predstavu - GOD SAVE AMERICA Biljane Srbljanović, režija Karin Bajer, Akademietheater am Burgtheater, Beč (Austrija)
Sterijina nagrada za novinsku pozorišnu kritiku o predstavama prikazanim u takmičenju za Sterijine nagrade na 49. Sterijinom pozorju, zajednička nagrada Sterijinog pozorja i novosadskog dnevnog lista "Dnevnik" - DARINKA NIKOLIĆ, pozorišni kritičar, Novi Sad, za tekst kritike ISTORIJA ILI TRAVESTIJA, o predstavi "Lažni car" Mirka Kovača (adaptacija i režija Branislav Mićunović, Crnogorsko narodno pozorište, Podgorica), koja je objavljena u "Dnevniku", Novi Sad, 28. maja 2004. Žiri: Feliks Pašić, pozorišni kritičar, Beograd, Nina Popov, novinar, Novi Sad, Ivan Medenica, pozorišni kritičar, Beograd. Odluka je doneta jednoglasno.

Sterijina nagrada časopisa "Scena" za teatrologiju - NEBOJŠA ROMČEVIĆ, teatrolog, Beograd, za knjigu RANE KOMEDIJE JOVANA ST. POPOVIĆA: Laža i paralaža, Pokondirena tikva, Kir Janja (Pozorišni muzej Vojvodine, Novi Sad 2003). Odluka je doneta jednoglasno; ANA VUJANOVIĆ, teatrolog, Beograd, za knjigu RAZARAJUĆI OZNAČITELJI/E PERFORMANSA: Prilog zasnivanju pozno poststrukturalističke teorije izvođačkih umetnosti (Studentski kulturni centar, Beograd 2004). Odluka je doneta većinom glasova.

OSTALE NAGRADE

Nagrada Redakcije novosadskog "Dnevnika" - ANGELINA ATLAGIĆ za scenografiju i kostim u predstavi "Nedozvani" Momčila Nastasijevića, režija Jovan Ćirilov, Centar za kulturnu dekontaminaciju, Beograd
Nagrada beogradskih "Večernjih novosti" za epizodnu ulogu - MARIJA OPSENICA za ulogu Stanojke u predstavi "Nedozvani" Momčila Nastasijevića, režija Jovan Ćirilov, Centar za kulturnu dekontaminaciju, Beograd
Nagrada Novosadskog otvorenog univerziteta za najbolje glumačko ostvarenje po glasovima publike - NEBOJŠA GLOGOVAC za ulogu Ivana u predstavi "Hadersfild" Uglješe Šajtinca, režija Aleks Čizholm, Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd
Nagrada Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Vojvodine - TOMAS DRAJSIGAKER za scenografiju u predstavi "God Save America" Biljane Srbljanović, režija Karin Bajer, Akademietheater am Burgtheater, Beč (Austrija)
Nagrada "TV Novosti", Beograd - "Zoran Radmilović" za glumačku bravuru - NENAD JEZDIĆ za ulogu Duleta, motoriste na smrt u predstavi "Smrtonosna motoristika" Aleksandra Popovića, režija Egon Savin, Atelje 212, Beograd

STERIJINA NAGRADA ČASOPISA "SCENA" ZA TEATROLOGIJU
Novi Sad, 2. jun 2005.

Od preko šezdeset naslova koji pripadaju različitim disciplinama teatrologije - a objavljeni su u Srbiji i Crnoj Gori u razdoblju od 2002. do 2004. godine - Žiri, u sastavu Petar MARJANOVIĆ, predsednik, Darinka NIKOLIĆ i Svetislav JOVANOV, na sednici u Novom Sadu 2. juna 2005, u uži izbor odabrao je četiri dela. Po hronološkom redosledu objavljivanja, to su
Marina Marković, Glas glumca (Clio, Beograd 2002)
Nebojša Romčević, Rane komedije Jovana St. Popovića: Laža i paralaža, Pokondirena tikva, Kir Janja (Pozorišni muzej Vojvodine, Novi Sad 2003)
Sava Anđelković, Sterijinih 80 komičkih likova (KOV, Vršac 2003)
Ana Vujanović, Razarajući označitelji/e performansa: prilog zasnivanju pozno poststrukturalističke teorije izvođačkih umetnosti (Studentski kulturni centar, Beograd 2004)

ODLUKA

Sterijina nagrada časopisa "Scena" za teatrologiju dodeljuje se dr NEBOJŠI ROMČEVIĆU, teatrologu iz Beograda, za knjigu Rane komedije Jovana St. Popovića / odluka je doneta jednoglasno
i
mr ANI VUJANOVIĆ, teatrologu iz Beograda, za knjigu Razarajući označitelji/e performansa: prilog zasnivanju pozno poststrukturalističke teorije izvođačkih umetnosti / odluka je doneta većinom glasova
Knjiga Rane komedije Jovana Sterije Popovića potvrđuje da Nebojša Romčević temeljno poznaje klasične i moderne metodske pristupe dramskom delu. Jasna je i delotvorna njegova sposobnost da zapazi osobenosti teksta drame i otvorene mogućnosti za njegovo oživljavanje na sceni. Pri tom je vidljivo da se u analizama uspešno koristio svojim iskustvom dramskog pisca i pozorišnog praktičara. Ceneći temeljnu teorijsku osnovu i teatrološki metodski pristup - koji su Romčeviću omogućili da svežim i darovitim okom znalca dramaturških zakonitosti pročita rane komedije Jovana St. Popovića i u njima otkrije nove pojedinosti korisne za buduće scenske stvaraoce - članovi Žirija žele da podrže njegova istraživanja koja sadrže verovatno najznačajnije teatrološke analize koje su u nas napisane o komedijama Laža i paralaža, Pokondirena tikva i Tvrdica (Kir Janja).
Studijom pod nazivom Razarajući označitelji/e performansa: prilog zasnivanju pozno poststrukturalističke teorije izvođačkih umetnosti, Ana Vujanović otvara novo poglavlje u teoretskom zasnivanju pojmova i pojava u celokupnom polju izvođačkih umetnosti/disciplina. Njen teorijski pristup polazi od dostignuća savremenih teorija - od analitičke filozofije do teorije performativa, od semiologije i aktantske analize do poststrukturalističkih teorija tekstualnosti i shvatanja predstavljačkog čina kao otvorenog oblika performativne izvedbe - da bi dospeo do "poststrukturalističkog materijalističkog tumačenja izvođačkih umetnosti". Krećući se kroz teoretske postavke i metodološke pristupe od Aristotela i Deride, do Kristeve i Altisera, autorka uobličava shvatanje savremenih postmodernih izvođačkih umetnosti ali kao tipova komunikacije koji sjedinjuju kritički diskurs i umetničku praksu.
Petar Marjanović, predsednik
Darinka Nikolić
Svetislav Jovanov

Copyright: Sterijino pozorje 1998-2005.