NAZAD NA SADRZAJ  > > >
S C E N A : časopis za pozorišnu umetnost
Novi Sad, 2007. broj 3-4 godina XLIII jul-decembar YU ISSN 0036-5734

FESTIVALI - 4. man.in.fest u Klužu
Nela ANTONOVIĆ
DOMINACIJA PLESNOG TEATRA
Raskršće Teatra MIMART uspešno predstavilo našu alternativnu scenu

 

Na Internacionalnom festivalu eksperimentalnog pozorišta man.in.fest, koji je trajao od 21. do 28. oktobra, Raskršće Teatra MIMART iz Beograda uspešno je predstavilo našu alternativnu scenu u Rumuniji. Festival se održava četvrti put u Klužu (Cluj-Napoca) u organizaciji Teatrul Imposibil i na njemu su učestvovale izabrane predstave iz trinaest zemalja: Slovenije, Nemačke, Švajcarske, Francuske, Italije, San Marina, Španije, Rusije, Češke, Grčke, Portugalije, Rumunije i Srbije.
Fokus ovogodišnjeg festivala man.in.fest bio je na društvenim fenomenima, jer savremenost određuju geopolitički, socijalni, ekonomski, tehnološki, medijski, komunikacijski i kulturološki fenomeni. Predstave iz Evrope donele su inovacije u nekim od segmenata pozorišnog izraza, a zanimljivo je to što je muzičko-plesni teatar dominirao.
Dve predstave su se izdvojile, jer su, uz distorziju izvođačkog iskustva, donele potpuno nove komunikacijske vrednosti: Sunčana mašina grupe DRIFT iz Švajacarske i 1704 grupe BRADIPOTEATAR iz San Marina. Dva potpuno različita pristupa ovih grupa izazvala su veliko uzbuđenje gledalaca. Prvi je ono što zovemo totalnim teatrom: koristi nove tehnologije, na licu mesta proizvodi zvuk i sliku, posebnu energiju proizvodi ansambl virtuoznih - na plesnom i verbalnom planu – glumaca i, konačno, na sarkastičan način govori o realnostima života. Predstava iz San Marina donela je svežinu sve manje prisutnog ritualnog pozorišta: dvoje ljudi, u kamernoj atmosferi, kroz rituale govore o borbi za vlast na planeti.
Predstava Raskršće izvedena je 26. oktobra na sceni Mađarske Opere i izazvala je veliko interesovanje u prepunoj sali, ne samo zbog teme i ideje već i zbog neobičnog scenskog izvođenja i svojevrsne prezentacije fizičkog teatra. Raskršće je univerzalni simbol izbora, te prevazilazi sve barijere: jezičke, geografske i kulturne, a sama predstava Raskršće nastala je prema motivima knjige Mitologija raskršća Sretena Petrovića. Ova predstava jedinstvena je po tome što se nikada ne igra na isti način, jer se menjaju učesnici projekta, kao što se na raskršću sreću razni ljudi. Ovaj put su (pored autora projekta Nele Antonović i dramaturga Ivane Koraksić) učestvovali: Marina Bukvički, Predrag Radovančević, Ana Bastać, Lidija Antonović i, prvi put, Miona Petrović i Arion Aslani. Nakon izvođenja, naša predstava dobila je ponudu da učestvuje na festivalima u Italiji i Rusiji.
Odlazak domaćih predstava na inostrane festivale povezan je sa finansijskim teškoćama, pa je u poslednjem trenutku, zahvaljujući Opštini Novi Beograd, Teatar MIMART ipak otišao i bio zapažen od kritike i publike.

Copyright: Sterijino pozorje 1998-2008.