|
KABALA VESELJAKA (psihodrama) Za B. M. O�amu�en sparinom koja proti�e
kroz geometrijski podmuklo popodne Versaja, �an-Batist Poklen odbacuje nervoznim
zamahom pero. Lavirint �enskih garderoba odi�e spokojem i prokrijum�arenim "apsintom"
koji nestaje u Poklenovom prezasi�enom grlu; du� otrovnih sekretarskih hodnika
promi�u aveti u masnim kapulja�ama, a izme�u njih - poput smaragdnih ostrvaca
- umiljato gmi�u pretendentkinje na ulogu Agneze. �an-Batist se pla�ljivo osvr�e
prema nepouzdanim zastorima, potom vadi raskupusani, grimizni quarto ispod gomile
kutija s bezbrojnim Amandinim �izmama. Ljubomorna strepnja, opakija od Paskalovog
demona pravednosti, samo za tren mu parali�e �eljne prste: a �ta ako je taj mladi
asketski varvarin, autor Andromahe, ipak sa�injen od istog materijala kao i neuporedivi
Vil? Ali ve� narednog trenutka - odbacuju�i tu pomisao kao �to subreta odbacuje
zakasnelog obo�avaoca na sporednom pozori�nom ulazu - �an-Batist bogoboja�ljivo
otvara quarto i po�inje da se moli svetom nerastu sa Ejvona. VINO I BODE� (sonet) Za
K. K. Dok podrugljivi �kljocaj brave na svitanjem ogoljenim vratima ispra�a
sklisku, crnpurastu androginu niz stepenice svrati�ta, njegovi iscrpljeni prsti
opipavaju �eli�nonarand�asti poklopac sna. Izjuriti smesta napolje, u dan, poput
srebrne "gvineje" iz bludnikove kese, ili ostati sklup�an pri dnu, u
bezbednoj struji prise�anja: Romeo pod prismotrom nasme�enih crkvenjaka, zadihani
Falstaf u korpi, pose�en pogledom male ri�okose pralje; srce, ta ve�na ri�ardovska
grba. A potom blistavo prazne kr�me i smrdljive dvorane, u kojima je svaki bode�
iz Hamburga a nijedno vino nije iz Rosijona. Biti spreman, ali za �ta? mrmlja
Vil i najzad probija opnu koja ga deli od klicanja uli�nih prodavaca, zadaha pe�ene
ov�etine i aprilskog pljuska svetlosti nad kloakama Sautvorka. Sutra �u biti spreman
da odem, �apu�e, sutra �e biti taj dan; po senovitim uglovima sobe, u smrvljenoj
pau�ini stihova, androgine snishodljivo klimaju glavom u znak odobravanja. NEZALJUBLJENI
�EKSPIR (Work-shop) Za K. M. Ser Kenet Brana, skladatelj prole�nih
potpurija i ljubavnik, �urno promi�e sipkavim stazama Krajst-�er� koled�a u Oksfordu,
zasutim lecima protiv kloniranja, genetskog in�enjeringa i grupe Moloko. Iz non�alantno
potkresanog grmlja izle�e teniska loptica, a za njom oznojane kovrd�e i kvarcovana
kolena princeze Gvinet (e-mail za tajne obo�avaoce: cyberwonder.edu); istoga trena,
usredsre�enost g. Brane na predstoje�i sastanak s Velikim savetom Kerolovske lige
(Tolkin, Adams, Gejmen) po�inje da se nezaustavljivo kruni. Podigav�i lopticu
s narastaju�im ponosom gre�nika, on se prepu�ta princezinim dugim prstima koji
ga omotavaju njusmagazinskim otkosima septembarskih sutona, histerijom radijatorskog
laka, Pukovim vilenja�kim Schaumbadom. Da je Timon iz Atine imao k�erke - spekulira
me�u Gvinetinim antivirusnim kolenima ve� poluobeznanjeni ser Brana - da li bi
ga one uni�tile, kao Lira, ili spasle, kao Lota? Na�alost, ni pregrejani softver
staza, ni zamiru�i teniserski hor vilenjaka ne nude nikakav zadovoljavaju�i odgovor.
Samo se ispod zakikotane senice, u vrisku bugenvilije, nazire kako gospo�ica Bulok,
stidljiva goropadnica letnjih blockbustera, uve�bava novi �ar�er osmeha. DVOSTRUKI
POGODAK (istorijska hronika) Za D. P. Gospodin Petar Kralj, princ
po zanimanju, �acuje jedanaestu bilijarsku dijagonalu u nakiseljenom, gluvom zvonu
kafane "Vra�ar". Iz oznojenog sifona kaplju replike i rastapaju se u
�ipkastoj mo�vari Kaleni�eve pijace kao ju�era�nji oglasi. Nigde diktatora, ni
traga juna�kim monolozima, setno se presabira gospodin Kralj, savijen u "mucijevsku"
petlju; ne igrati Koriolana, to ipak nije neoprostivo - ali ne videti, nikada,
ledeno se�ivo Ejvona koje se zariva u grudi kao Kresidin opro�taj? Samo mirno,
nani�animo: telo je moj koporan, ja sam sme� i realisti�an. Gospodin Kralj podi�e
bilijarski �tap kao tjudorsko koplje i energi�no zamahuje prema srcu vra�arskog
predve�erja. |